EnduroCross(EC)



1. LICENCIE
M SR a Slovenského pohára sa môžu zúčastniť držitelia medzinárodnej, alebo národnej licencie Enduro a Rallye pre rok 2003.

2. DRUHY SERIÁLOV
I. Výkonnostná trieda (VT) - Medzinárodné majstrovstvá SR : skúsení jazdci, reprezentanti a profesionáli, juniori vo veku od 15 do 21 rokov - bez rozdielu triedy, dorastenci vo veku od 12 do 16 rokov v triede 85 ccm a veteráni od 38 rokov bez rozdielu triedy.
II. VT - Slovenský pohár (SP): skúsení jazdci - amatéri.
III. VT - Hobby trieda do tejto triedy sa môžu prihlásiť začínajúci jazdci, alebo príležitostne jazdiaci amatéri, ktorí nemajú dostatok príležitostí na tréning.
II.VT je vyhradená len pre držiteľov národnej licencie SMF.
III.VT je vyhradená len pre jazdcov so slovenským občianstvom.
Jazdec môže počas sezóny jeden krát zmeniť seriál / triedu, ale len smerom k vyššej výkonnostnej triede. Výsledky sa započítavajú samostatne v každej triede.

3. SERIÁL TRIEDA Štart. čísla

Majstrovstvá SR 125 ( do 125ccm 2T+ do 250ccm 4T) 1 - 69
250 ( od 175 2T ) 101 - 199
4T ( nad 350 ccm 4T ) 201 - 299
dorast (12 až 16 rokov - do 85ccm 2T) 71 - 99
veterán ( otvor. trieda 2T, 4T, od 39 rokov ) 901 - 999

Slovenský pohár 125 ( do 125ccm 2T+ do 250ccm 4T) 301 - 399
250 ( od 175 2T ) 401 - 499
4T ( nad 350 ccm 4T ) 501 - 599

Hobby 125 ( do 125ccm 2T+ do 250ccm 4T) 601 - 699
250 (nad 175ccm 2T) 701 - 799
4T (od 350 ccm 4T) 801 - 890
ženy ( open 2T, 4T od 18 rokov ) 891 - 899

Za hranicu veku sa berie celý kalendárny rok v ktorom pretekár daný vek dosiahne.
Za dorastenca sa považujú jazdci narodený v roku 1988 až 1992.
Za veterána sa považujú jazdci od roku narodenia 1966.
Za hobby jazdca sa považujú držitelia jazdeckej licencie vo veku 15 a viac rokov.

4.MOTOCYKLE
Môže byť použitý enduro, alebo motokrosový motocykel zodpovedajúci technickým predpisom pre enduro alebo motokros. Nemusí mať EVČ (ŠPZ), osvetlenie, technický, alebo športový preukaz. Nemusí mať zákonné poistenie. Poistenie - zelenú kartu musí mať len motocykel s EVČ (ŠPZ) a motocykel zahraničného jazdca - aj bez EVČ . Môžu byť použité motokrosové, alebo enduro pneumatiky.

5. HODNOTENIE
Každý deň dvojdenných seriálov CC je hodnotený ako samostatný podnik. Hodnotení budú len tí jazdci, ktorí budú riadne odštartovaní a prejdú cieľom do 25 minút po odmávnutí prvého jazdca vo svojej triede (pokiaľ nebude prevádzacími predpismi určené inak). Jazdci v I.VT M SR ( okrem 85ccm a veterán), musia naviac odjazdiť minimálne 50% počtu kôl víťaza v triede. Do záverečného hodnotenia sa započítavajú body za umiestnenie zo všetkých vypísaných súťaží.

Bodovanie:
25 bodov - 1.miesto 7 bodov - 9. miesto
20 bodov - 2.miesto 6 bodov -10. miesto
16 bodov - 3.miesto 5 bodov -11. miesto
13 bodov - 4. miesto 4 body - 12. miesto
11 bodov - 5. miesto 3 body - 13. miesto
10 bodov - 6. miesto 2 body - 14. miesto
9 bodov - 7. miesto 1 bod - 15. miesto
8 bodov - 8. miesto

V I.VT M SR v každej vypísanej triede budú vyhodnotení Majstri SR. Ostatné kategórie budú vyhodnotené po triedach ako II.VT Slovenský pohár a III.VT Hobby.

6. TRAŤ
Dĺžka trate je 8 až 15 km a je vedená náročným terénom. Priemerná rýchlosť nesmie byť väčšia ako 50 km/hod. Minimálna šírka trate je 1m môže byť maximálne na 5% celkovej dĺžky trate. Trať musí umožňovať predbiehanie. Musí byť vyznačená značkami (šípkami, alebo terčom). V sporných miestach, na miestach s min. šírkou a na motokrosovej časti páskami, alebo značkami po obidvoch stranách trate tak, aby nemohlo dôjsť k skráteniu trate. Trať musí byť vyznačená 24 hodín pred štartom, aby sa jazdci mohli z traťou oboznámiť pešou prehliadkou. Tréning na trati na motocykli je zakázaný. Trať musí mať zabezpečenú zjazdnosť za každého počasia. V náročných úsekoch zjazdnosť trate musia zabezpečovať traťový komisári. Miesto štartu a cieľa je totožné.
pre Hobby a M SR dorastenci náročné úseky trate musia byť vypustené.

7. ČAS TRVANIA SÚŤAŽE
I.VT M SR - trieda 125, 250, 4T, junior - 2 hod.(max. 2,5 hod.)
I.VT M SR - trieda Veterán, II.VT Slovenský pohár - 1,5 hod. (max. 2 hod.)
I.VT - dorastenec, III.VT Hobby - 1 hod. (max. 1,5 hod.)
Jury môže čas trvania súťaže z dôvodu vyššej moci (zhoršenie počasia a pod.) počas preteku skrátiť po dohode športového komisára a riaditeľa podujatia.

8. ŠTART

Najneskôr 10 min. pred štartom sa jazdci dostavia na motocykli do pred štartovacieho priestoru. Na štartovaciu čiaru sa zoradia na štart. 5 minút pred štartom, prvých 10 jazdcov podľa výsledkov v predchádzajúcom podujatí (na prvom podujatí sezóny sa berie poradie z predchádzajúcej sezóny). Štartuje sa s motorom v kľude, spoločne po triedach ( radách ). Štartér štartuje bielou zástavou ráznym pohybom zdola nahor. Štartovací priestor je považovaný za depo - povolená cudzia pomoc okrem roztláčania motocykla.

9. PREJAZDOVÉ KONTROLY
Na trati bude len jedna, v najvzdialenejšom mieste trate. Označená bude modrou zástavkou a vyznačená páskou do spomaľovacieho retardéra. V prejazdovej kontrole bude zaznamenaný prejazd jazdca bez zastavenia jazdca. Jazdec, ktorý nebude mať evidovaný prejazd čo len v jednom kole, bude zo súťaže vylúčený.

10. TAJNÉ PREJAZDOVÉ KONTROLY
Organizátor je povinný na miestach, kde môže jazdcami dôjsť k skráteniu trate, zriadiť tajné prejazdové kontroly so záznamom potvrdzujúcim jazdu mimo vyznačenú trať. Jazdec, ktorý bude mať takýto záznam čo i len v jednom kole je zo súťaže vylúčený.

11. MERANIE ČASU
Čas sa meria každému jazdcovi samostatne. Vyhráva jazdec s najvyšším počtom kôl a najlepším časom.

12. DEPO

V blízkosti štartu a cieľa bude zriadené depo ako súčasť trate. Len v priestore depa je dovolené dopĺňanie paliva. Pri dopĺňaní paliva musí byť motor vypnutý a pod motocyklom musí byť ekologická podložka. Začiatok depa bude označený bielou a koniec zelenou zástavkou. V depe platí prísny zákaz fajčenia.

13. CUDZIA POMOC
Každá cudzia pomoc poskytnutá pretekárovi na trati je zakázaná. Cudzia pomoc môže byť poskytnutá len v priestore depa ľubovoľným počtom mechanikov. Cudzia pomoc je však zakázaná pri prezúvaní pneumatík a oprave defektu. Na trati smie cudziu pomoc poskytnúť len označená osoba, ktorú organizátor poverí zabezpečovaním prejazdu v obtiažnych úsekoch trate.

14. JAZDA MIMO TRATE
Jazdci sú povinní jazdiť len po vyznačenej trati v smere jazdy. Jazda v protismere, mimo trate, za účelom skrátenia si trate, alebo vrátenia sa do depa je potrestaná vylúčením jazdca.

15. ODMENY
V I.VT - Majstrovstvá SR, ( 125, 250, 4T, Junior ) - pre každý deň súťaže zvlášť budú z celkového poradia (bez rozdielu triedy) vyplatené minimálne nasledujúce odmeny:

Triedy: 125, 250, 4T, junior

1.miesto - 3 500,- Sk 11. miesto - 800.- Sk
2.miesto - 2 700,- Sk 12. miesto - 700.- Sk
3.miesto - 2 200,- Sk 13. miesto - 600.- Sk
4.miesto - 1 700,- Sk 14.miesto - 500.- Sk
5.miesto - 1 400,- Sk 15.miesto - 400.- Sk
6.miesto - 1 300,- Sk
7.miesto - 1 200,- Sk
8.miesto - 1 100,- Sk
9.miesto - 1 000,- Sk
10.miesto - 900.- Sk

Organizátor môže tieto odmeny podľa svojich možností zvýšiť.
I.VT 85 ccm, veterán, II.VT Slovenský pohár a III.VT Hobby - odmeny sa nevyplácajú.

16. ŠTARTOVNÉ

Na zaplatenie zdravotného zabezpečenia, poplatkov za používanie lesných ciest, rozhodcov, atď, je potrebné, aby každý jazdec zaplatil pri preberaní usporiadateľovi za obidva dni súťaže poplatok: 800.- Sk pre Country cross a 1 000.- Sk pre Enduro cross. Od zahraničných jazdcov, ktorí nie sú držitelia licencie SMF môže organizátor žiadať 35 Eur.

17. ŠTARTOVNÉ ČÍSLA

Každý jazdec, ktorý sa prihlási do jedného zo seriálov CC, bude mať ŠK EaR pridelené štartovné číslo na celú sezónu. Tvar, veľkosť a umiestnenie štartovných čísel musí zodpovedať predpisom FIM. Jazdec sám zodpovedá za čitateľnosť svojho štartovného čísla. Organizátor podujatia seriálu CC môže pri štartovnom čísle uviesť logo hlavného sponzora.

18. ČASOVÝ ROZVRH:


Piatok:
Preberanie prítomných jazdcov od 17,00 do 21,00hod.

Sobota:
1. Preberanie motocyklov:
M SR 85ccm, M SR veterán, SP, Hobby : 7.00 - 9,00 hod
M SR 125, 250, 4T : 10,00 - 11,00 hod

2. Štart:
Hobby 125, 250, 4T, ženy, M SR dorast : 10,00 hod
M SR veterán, SP 125, 250, 4T : 12,00 hod
M SR 125, 250, 4T : 14,30 hod

Nedeľa:
1. Dodatočné preberanie motocyklov (pre jazdcov, ktorí neštartovali 1.deň)
všetky triedy: 8,00 - 8,30 hod

2. Štart:
Hobby 125, 250, 4T, ženy, M SR dorast : 9,00 hod
M SR veterán, SP 125, 250, 4T: 11,00 hod
M SR 125, 250, 4T : 13,30 hod

3. Vyhlásenie víťazov : cca o 16,00 hod

19. PREBERANIE:

Každý jazdec je povinní dostaviť sa v jemu určenom čase na technické a formálne preberanie so svojim motocyklom, prilbou a platnou licenciou. Jazdec je povinný absolvovať súťaž len na prebratom motocykli. Jazdci M SR ihneď po prejazde cieľom absolvujú kontrolu označených dielov na motocykli (motor, rám). Porušenie tohto predpisu sa trestá vylúčením jazdca zo súťaže.

20. POISTENIE

Každý jazdec musí mať zaplatené úrazové poistenie SMF ( 120.- Sk/rok pre národné podujatia). Usporiadateľ súťaže musí mať zaplatené poistenie za škody a následky spôsobené organizovaním podujatia.

21. PROTESTY

Protesty musia byť predložené v súlade s disciplinárnym poriadkom SMF a doložené poplatkom 1000,- Sk. Tento poplatok bude vrátený v prípade, že protest bude opodstatnený.

22. VÝKLAD PREDPISOV

Za výklad Národných športových poriadkov a zvláštnych ustanovení je zodpovedný rozhodcovský zbor - jury.

23. ROZHODCOVSKÝ ZBOR

Na každej súťaži musí byť stanovený rozhodcovský zbor pozostávajúci z:
- člena ŠK Enduro a rallye - predseda jury
- športového komisára
- hlavného časomerača

24. ZVEREJNENIE VÝSLEDKOV

Každý deň musia byť do hodiny po prejazde posledného jazdca triedy cieľom zverejnené predbežné výsledky na viditeľnom mieste v priestore depa.

25. ZVLÁŠTNE USTANOVENIA

Organizátor je povinní vypísať a rozposlať zvláštne ustanovenia schválené ŠK Enduro a rallye každému jazdcovi najneskoršie týždeň pred konaním súťaže.

26. SIGNALIZÁCIA

Na signalizáciu počas súťaže sa používajú tieto znamenia:
- mávnutie bielou zástavou od pása smerom hore - štart
- ukázanie žltej zástavy: pozor nebezpečenstvo
- mávanie žltou zástavou: veľké nebezpečie - spomaľ
- červená zástavka: zastavenie súťaže
- čierna zástava s ukázaním štartovného čísla jazdca: vylúčenie jazdca zo súťaže
- prejazd do posledného kola s tabuľkou s číslom 1

27. BEZPEČNOSTNÉ PREDPISY

Každý jazdec je povinný používať výstroj predpísanú FIM a doporučenú odbornou literatúrou.

28. VYLÚČENIE JAZDCA

- výmena prebratého motocykla, alebo označeného dielu za iný
- správanie sa počas súťaže v rozpore so športovým poriadkom
- tankovanie paliva mimo depa, resp. v depe so zapnutým motorom
- fajčenie v depe
- zmeškanie štartu
- za použitie paliva nespĺňajúceho predpisy FIM
- za prijatie cudzej pomoci
- za jazdu mimo vyznačenej trate za účelom skrátenia, resp. vrátania sa do depa mimo vyznačenú trať a za jazdu v protismere
- za vynechanie prejazdovej, alebo tajnej kontroly
- za tréning na trati
- za oneskorený príchod do cieľa o viac ako 25 minút za prvým jazdcom v triede ( pokiaľ nie je určené inak ).
- za vypustenie oleja, alebo benzínu na zem
- za nepoužitie ekologickej podložky v depe a parkovisku

29. PENALIZÁCIA

Za predčasný štart : + 2 minúty.

30. ZÁKLADNÉ POKYNY PRE USPORIADATEĽA

Každú súťaž M SR Enduro môže organizovať len usporiadateľ schválený ŠK Enduro a Rallye.
Usporiadateľ je povinný zabezpečiť:
· rozhodcov, časomieru, stabilizované napätie 220 V pre časomieru
· zdravotnícke zabezpečenie (min. dve sanitky, jedna s plnou výbavou - typ A a jeden lekár)
· rádiové spojenie zdravotného personálu umiestneného na trati.
· vyznačenie trate s depom zodpovedajúcej športovým poriadkom min 24 hod pre štartom
· schválenie trate rozhodcovským zborom
· zabránenie tréningu včítane domácich jazdcov na trati
· parkovisko pre jazdcov s rozvodom 220V , pitnou vodou a vodou na umývanie, WC-min 4 kabínky v prípade chemického WC.
· vyznačenie štartu a cieľa so smerom jazdy
· zariadenie na zvolávanie jazdcov
· tréningový priestor mimo trať
· parkovisko pre novinárov, rozhodcovský zbor a oficiálnych činovníkov
· dve miestnosti - jednu pre rozhodcovský zbor a jednu pre média s obsluhou pre kopírku a občerstvením a s prípojkou na 220V
· zoznam ubytovacích zariadení
· vyhlásenie, vypísanie a vyvesenie výsledkov - pri miestnosti pre novinárov
· ceny pre min troch jazdcov každej triedy, zodpovedajúce úrovni M SR
SP a Hobby oceniť len diplomom, alebo medailou pre prvých troch jazdcov
· vyznačenie príjazdových ciest k trati súťaže pre jazdcov, divákov a sprievody
· slávnostné odovzdávanie cien so stupňom víťazov a moderátorom na úrovni M SR
· vyplatenie prémií jazdcom za umiestnenie podľa športového poriadku
· propagáciu súťaže v regióne min 3 týždne pred podujatím formou plagátov a programov
· občerstvenie v blízkosti parkoviska jazdcov

31. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Všetci jazdci a organizátori sú povinní dodržiavať tento športový poriadok.
Tento športový poriadok bol vydaný a schválený ŠK Enduro a rallye, ktorá jediná v ňom môže v prípade potreby vykonávať zmeny, alebo doplnky. O týchto zmenách a doplnkoch je povinná okamžite informovať všetkých jazdcov a organizátorov.
Tieto športové poriadky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom zverejnenia na internete.

(Akékoľvek kopírovanie bez uvedenia autora a odkazu je zakázané)

Vytvorte si web zdarma!Webnode

© 2009 Matúš KLX